fredag 20. februar 2009

Stress!

Og huff!
Vel, nå i det siste har det vært veldig slitsomt å reise fram og tilbake fra Drammen til Kongsberg.
Det er liksom.. Helt jævlig ._.

Jeg skal forklare litt nermere..

På mårran kl. 05:45 så hører du mobil-alarmen ringe og tenker faan heller. Du tvinger deg opp, og bare kjenner at du nesten besvimer. Du drar på deg de klærne du finner og prøver å fikse håret, men du vet du har dårlig tid så det blir aldri mer en maks 5.min til å stelle deg.
Du prøver å gå ned, men det er vanskelig uten å nesten tryne ned hele trappa.
Du lager deg en tørr brødskive med ett eller anna som du finner i kjøleskapet å prøver å tvinge det i deg, selv om du ikke er sulten eller har noen form for matlyst. Du gidder ikke å lage matpakke p.g.a dårlig tid og liten matlyst. Du tar på deg sekken og skoa før du merker at du glemte å ta på jakka, så du tar av deg sekken igjen og der etter tar på deg jakka.
Alt dette her skal skje på 10 min.

Du går ut og tenker FAAN SÅ KALDT! Og vasser i en hæv med snø sånn at du får masse snø i skoa og blir kald og våt. Du skrur på en Hammerfall sang som du har allerede hørt 100 ganger før og begynner å nynne på den. du har egentlig 4 min. på å rekke bussen som er ca. 100 meter unna deg, men om vintern er bussen alltid 4. min forsein. Men så når du kan se bussholderplassen ser du bussen kjøre forbi (Dette skjer ikke alltid, men av og til).
Du tenker "Ahh.." Og begynner å gå mot byen som er en spasertur på 15. min, kanskje 20. min på vintern. Du setter på enda en ny Hammerfall sang mens du går mot byen samtidig som du er kald og våt. Når du endelig er framme i byen er du sliten og har vondt i beina, men du ser at det er 2. min toget går så du løper i full fart å rekker akkurat toget. Du finner en plass og legger deg for å sove, men så er det en gjeng med ungdommer like ved der du ligger å sover som driver å roper og skriker så du blir så sint at du vil slå de ned. du plugger inn øreproppene dine i mobilen og setter på enda en ny Hammerfall sang som du egentlig er veldig lei av. Og du sovner og våkner ved at kontroløren vekker deg for å si at de er framme i Kongberg.
Nå er du egentlig ganske opplagt, og nå er det ikke så stressende, for nå har du 1 time på deg til å gå til skolen fra knutepunktet som tar ca. 20 min. Du spaserer rolig mens du synger etter en Hammerfall sang som du fikk på hjernen på toget.
Når du når skolen ser du helt jævlig ut på håret og så er det alt stresset med skole og lekser..

Når du er ferdig på skolen gjør du akkurat det samme som fram, bare omvendt. Og du sover ikke på toget denne gangen.

Du kommer ikke hjem sånn ca. før kl. 4 eller 5 og er jævlig sliten.
Du slenger deg på sofaen og ser på TV en times tid før du spiser middag.
sånn ca. 18.30 går du opp på rommet å skrur på PCen. Akkurat da hører du mamma rope at du må ut med Sean (Hunden). Du går en tur ute i 15. min maks før du går inn igjen for å spille noe.
Men faan da er plutslig klokka 7! Oj faan tenker du. Du vet du har jævlig mange lekser til i mårra, men orker ikke å gjøre dem, i steden for sitter du å slapper av. også blir klokka 11, og du legger deg. Selv om det egentlig er ganske seint siden du skal så tidlig opp neste dag.

Også er det bare å lese fra toppen igjen for å se mårra dagen også.

Leste du alt det her så.. Er du flink. :P

Men det er hvordan dagen min er. Anna hveruke.

Ok.. Jeg mente ikke å skrive så mye, men det måtte visst bare komme ut :O

Vel... Jeg er litt lat om dagen med det å blogge, men jeg føler liksom at det ikke er så mange inn på min blogg, så jeg gidder ikke da å blogge så my!
Men! Nå har jeg faktisk en del å se fram til!
I dag faktisk kommer det nye albumet til Hammerfall "No Secrifice, No Victory" ut! Jeg skal så lett kjøpe Limited Edition versjonen av den!
Også er det Hammerfall konsert 27 mars faktisk!
Høhø! Jeg skal dra med Olavio =D

Ok.. Også 20. mars er det bursdagen min! Woho.. ._.
Vel, nå er det vinter ferie : ) Så jeg kommer antagelig til å sove i mesteparten av ferien tenker jeg :D Joa.

Jeg fant også ut at keyboard er gøy :D
Bruker Maja sitt (Søstra mi)
Jeg tok faktisk et opptak av når jeg improviserte(spellcheck >.<).
(Øø.. Sorry for dårlig kvalitet, mobil opptaker vøtt :P Også mista jeg mobilen mitt i "sangen"..)


Ok, bare en ting til!
Jeg har blitt spurt om jeg ville prøve på adisjon for et punk-rock band, det hadde vært gøy å prøve : )
Musikken er sånn Green day, The Offspring lingnende. Hehe.
Ellers, bandet til meg og Olavio står ganske stille, men jeg har da skrevet noen sanger.
Men vi mangler fortsatt bassist og trommis, og det er liksom ingen som spiller vår musikk sjanger, altså power/heavy metal.. Hammerfall style! :O
Slemt.

Det var alt for nå.
Hilsen meg! :D

5 kommentarer:

Heedvig sa...

Off, at du orker!!

Steffen H. Kjørsvik sa...

Joa,

Ingunn sa...

haha, you go, Steffen xD

MrEro sa...

Shajt, stress hverdag (annahver uke). Men stress er vanlig herigården også, så er ikke såå mye forskjellig fra din hverdag - bortsett fra at jeg får stå opp seinere, og ikke rekker å sove på kvartersbussen her.

Og en ting til som er annerledes: jeg hater å vente på bussen, noe som ender med at jeg venter inne fram til klokken er så mye at bussen skal være på holdeplassen. Utaktisk. Så you go..ehm..boy? =D

Steffen H. Kjørsvik sa...

Høhø, faan det er jævlig ja! Hvertfall når det er kaldt å vått ute, du er sulten og bussen er kanskje ca. 15 min forsinka og du bare kanskje rekker toget!